• המדריך לרכישת טבעת אירוסין

טיפים למציאת הטבעת המושלמת

טבעת אירוסין היא הטבעת איתה מציעים לבת הזוג להתחתן. עבור רוב הנשים - זהו התכשיט המשמעותי ביותר בחייהן, אותו הן עתידות לענוד יום יום. מבחינת עיצוב הטבעת קיימות שתי אפשרויות עיקריות: - טבעת אירוסין קלאסית - במרכזה משובץ יהלום מרכזי אחד (נקראת גם “טבעת סוליטייר”)- טבעת יהלומים מעוצבת - יכול להיות כל עיצוב, בכל צורה, לאלו מביניכם המעדיפים את המיוחד.אני באופן אישי ממליץ בדרך כלל ללכת על סגנון קלאסי. הסיבה היא שבת הזוג עתידה לענוד את הטבעת יום יום, במשך שנים, והסגנון הקלאסי לעולם לא נמאס, לא יוצא מהאופנה, מתאים לכל בגד ולכל ארוע. הטבעות המעוצבות אמנם מעניינות יותר ואף מקוריות יותר במבט ראשון, אולם כל “עיצוב מובהק” יוצא בסופו של דבר מהאופנה והטבעת תמצא את עצמה מאוכסנת במגירה, או בכספת. ישנם ארועים משמחים נוספים בחיים בהם קונים תכשיטי יהלומים (ימי הולדת, ימי נישואין, לידות וכד’) ושם בהחלט יש מקום לתכשיט מעוצב ומיוחד. טבעת אירוסין בעיצוב קלאסי מבטיחה הנאה מהתכשיט למשך שנים. 
 
image alt
מחיר
ברור שהמחיר צריך להיות טוב - הנמוך ביותר, או לפחות בין הנמוכים ביותר. אני ממליץ שוב לקרוא את המדריך לדירוג יהלומים, בו מפורטים מספר פרמטרים קריטיים שחובה לקחת בחשבון כשמשווים מחירים של יהלומים, כגון: רמת החיתוך של היהלום, המעבדה המדרגת ופרמטרים נוספים שמופיעים ב תעודה הגמולוגית של היהלום. האתגר האמיתי בהשוואת מחירם של יהלומים הוא בביצוע השוואה אמיתית, שלוקחת בחשבון את כל הפרמטרים הנ”ל. לעיתים קרובות מקבלים לקוחות הצעות מחיר טובות, טובות מדי, ממקומות שונים ומשונים. אחרי הקנייה הם פתאום מגלים את הסיבות למחיר הזול, השורה התחתונה שלהם היא יהלום שלא נראה טוב.
בחירת היהלום המרכזי
אם החלטת לבחור בעיצוב קלאסי, הגעת לשלב הבא - בחירת היהלום המרכזי. בחירת היהלום המרכזי היא הבחירה המשמעותית ביותר בקניית טבעת סוליטייר, משתי סיבות: חלק גדול מהתקציב מושקע ביהלום המרכזי, מחיר הטבעת קבוע ושולי ברוב המקרים.- היהלום הוא מרכז הטבעת ולכן יופי התכשיט תלוי בגודלו, איכותו ויופיו. על מנת לבחור נכון את היהלום המרכזי, מומלץ ללמוד ולהבין כמה מושגי בסיס ביהלומים. הדרך הנכונה ללמוד נושא זה בנוייה משני שלבים: קריאת חומר בנושא- קיים חומר רב באינטרנט. אני ממליץ בחום על קריאת המדריך לדירוג יהלומים. בחינת יהלומים שונים באופן אישי- מומלץ ואף חיוני להיפגש עם איש מקצוע מהתחום שיראה לך את הפרמטרים השונים בעין, זו הדרך היחידה עבורך להבין מהם הפרמטרים החשובים עבורך בהם תרצה להשקיע. הרעיון בבחירת היהלום המרכזי פשוט מאוד:
הלקוח בוחר את הפרמטרים של היהלום שלו, כך שהרכב התכשיט המוגמר הוא לחלוטין בשליטתו, לדוגמא: נניח והתקציב שלך הוא 4000 שקלים. בתקציב זה תוכל לבחור יהלום קטן יחסית, בסביבות 0.25 קראט, עם רמות צבע ונקיון גבוהות מאוד, או לחליפין יהלום גדול יחסית, 0.50 קראט, עם רמות צבע ונקיון נמוכות יותר. לכל לקוח מתאים יהלום מרכזי אחר, והדרך היחידה שלך למצוא את היהלום המרכזי הטוב ביותר עבורך, היא לבצע את הבחירה בליווי איש מקצוע שמראה לך את הפרמטרים השונים בעין, באופן אישי. התהליך אולי נשמע לך מסובך, אבל תתפלא - אחרי הסבר אישי לא ארוך של כרבע שעה, תוכל בעצמך להבחין בהבדלים בין היהלומים השונים ולבחור לבד את היהלום שמתאים לך ביותר!
חקר שוק
כשאומרים “חקר שוק” - ההקשר המיידי הוא - “המחיר הנמוך ביותר”. זה נכון - אבל חלקית בלבד, ורחוק מלהספיק. אני מחלק את חקר השוק לשני נושאים, ונותן להם משקל שווה:
מחיר
ברור שהמחיר צריך להיות טוב - הנמוך ביותר, או לפחות בין הנמוכים ביותר. אני ממליץ שוב לקרוא את המדריך לדירוג יהלומים, בו מפורטים מספר פרמטרים קריטיים שחובה לקחת בחשבון כשמשווים מחירים של יהלומים, כגון: רמת החיתוך של היהלום, המעבדה המדרגת ופרמטרים נוספים שמופיעים ב תעודה הגמולוגית של היהלום. האתגר האמיתי בהשוואת מחירם של יהלומים הוא בביצוע השוואה אמיתית, שלוקחת בחשבון את כל הפרמטרים הנ”ל. לעיתים קרובות מקבלים לקוחות הצעות מחיר טובות, טובות מדי, ממקומות שונים ומשונים. אחרי הקנייה הם פתאום מגלים את הסיבות למחיר הזול, השורה התחתונה שלהם היא יהלום שלא נראה טוב.
 
נקודה חשובה מאוד לגבי תמחור יהלומים: יהלומים נסחרים בבורסה, בבורסה ליהלומים ברמת גן. זה בעצם אומר שליהלומים יש “מחיר שוק”. המשמעות היא שבהכרח, אם יפנה לקוח לשני מקומות בבורסה ליהלומים הוא צריך לקבל מחיר דומה בהשוואת שני יהלומים בעלי אותם פרמטרים. מחיר דומה, לא זהה. משמעות הדבר היא שאם קיבלת הצעת מחיר משני מקומות בתוך הבורסה ליהלומים, ואחת נמוכה מהשנייה ב-30%, רוב הסיכויים שלא מדובר באותו יהלום ושהמקום הזול מציע לך אבן פחות טובה בצורה משמעותית. שורה תחתונה - מומלץ להיזהר ממקומות זולים מדי!
 
 עכשיו כשאתם חכמים יותר בואו לראות מה אנחנו מציעים
x

#{title}

#{text}

#{price}